dimarts, de març 27, 2007

Notes del SATI 26 de març de 2007

A. Notícies SEMTIC

  • Writeboard (http://www.writeboard.com/)(http://123.writeboard.com/852ddeac03f65e66f
    Espai de treball col·laboratiu per escriure. T’has de registrar a partir d’una invitació que et dona el administrador.
  • Slide és un altre servei que permet fer presentacions http://www.slide.com/
    Permet penjar imatges encadenades. Programa de Web 2.0. Permet pujar moltes imatges. Et facilita el tag per incrustar en una pàgina web o en un blog.
  • Unitats de programació per a aules d’acollida.
  • L’adreça del nou web infantil de la Generalitat de Catalunya . (Web infantil de la Generalitat de Catalunya. Adreçada a l’alumnat d’infantil i primària ) Nou disseny del portal edu365
  • Clipmarks és una aplicació que permet marcar les parts que més ens interessin d’una pàgina web i desar-les com una nota (clip) Es desa on line en una llibreta virtual i pots tenir acccés des de qualsevol ordinador que tingui instal·lat aquest programari.
    Una eina similar a Clipmarks és Sticki.
  • El CRP de Martorell va posar en marxa un entorn dinàmic anomenat "Més que tapes"
    http://phobos.xtec.es/crp-martorell/recursos
    Krun.ch és una eina molt senzilla d’usar que simplifica el procés de comprimir/descomprimir fitxers en línia. Fa el mateix que el winzip i winrar on line. Sense necessitat d’instal·lar res a l’ordinador
  • Web educativa i lúdica de l’Obra Social "la Caixa" http://educalia.educared.net/edujsp/home.jsp?idioma=ca
  • En menys de 3 minuts podem fer una foto robot a flashface (http://flashface.ctapt.de/ )Programa de construcció d cares. Pot anar bé per potenciar l’observació, per treballar la descripció, treballar aspectes emotius i sentiments de les persones. Vas agafant parts de la cara fins a formar la imatge completa



Més notícies

  • Projectes telemàtics: un recurs per transformar l'escola. Llibre d'Anna Perez i Sabina Redondo. Es presenta avui i inclou informació interessant sobre com, quan i perquè dels projectes telemàtics. Vegeu la nota posada en aquest blog anteriorment.
  • Jornades
    S'informa de la celebració de les Jornades DIM i el Congrés d’AULATIC
    Es passen documents com:
    Llibre: BALLESTERO, Fernanado. La brecha digital, Biblioteca Fundación Auna. 2002
    Revista: Comunicación y Pedagogía. Núm 196. Especial Webs de Interés Educativo



B. Temes de reflexió i posada en comú
B.1Comissió TIC: què és? i què hauria de ser? (discussió i aportació d’experiències de cada centre)

Funcions normativa d'inici de curs:
Per tal de potenciar l’ús educatiu de les TIC i assessorar l’equip directiu, el claustre i la
comunitat educativa en la seva optimació, és convenient que a cada centre es constitueixi
una comissió TIC, formada per un membre de l’equip directiu, el coordinador/a de TIC
del centre i professorat dels diferents cicles, la qual:
1. Coordini la integració de les TIC en les programacions del professorat i en l’avaluació de l’alumnat, i promogui l’ús de les TIC en la pràctica educativa a l’aula.
2. Vetlli per l’optimació de l’ús dels recursos TIC del centre.
3. Animi i difongui l’ús de les TIC entre la comunitat educativa.


Experiències:
Fem una roda sobre la composició de la comissió i la freqüència de reunions, cada coordinador/a explica la seva situació:
-Un de cada cicle i el coordinador tic (una coordinadora coincideix que és la secretària del centre). Una o dues vegades
- Un membre de l’equip directiu, un de cada cicle (excepte un cicle). Una vegada al mes.
Una vegada a la setmana un equip dir, una persona de suport, coord. Tic i un de cada etapa. Costa de tractar temes pedagògic, tot i que s’avança. Hi també ha una reunió d’àmbit tic cada dos o tres mesos.
- Va exisitir durant dos cursos que es va fer la seqüenciació de competències bàsiques. Ara la coord. Tic programa amb el mestre de cada àmbit.
- Comissió amb un de cada cicle (el coord. Tic representa un cicle) Reunió sense calendari i es reuneix quan és necessari. Té per objectiu compartir amb el coordinador de cicle els recursos i activitats que es traspassen a la resta de mestres. Existeix una carpeta negra on a més de l’historial del grup queden escrites totes les activitats i competències tic. La carpeta que es va traspassant amb el grup classe.
- No hi ha comissió tic pq és la coord tic qui fa informàtica. Hi ha una comissió tic
- No hi ha comissió tic ja que és una escola d’una línia. La introducció de les tic es realitza a partir de la mestra de cada aula (es valora positivament). Les consultes al coordinador tic es multipliquen.
- No tenen comissió tic. És el coord tic qui fa la informàtica. Tenen un tallers interns puntuals de recursos.
- La coordinadora tic assessora una a una a les mestres.
- Secretari de l’escola i un mestre de cada cicle 4 persones. Es plantegen que a més d’assessorar (cada mestre es fa la informàtica), la inseguretat per la novetat del mitjà davant les tic. Es fan reunions amb cada cicle per traspassar info de recursos i activitats.

Comentaris generals
Es creu convenient i necessària la comissió TIC a cada centre. El coordinador no treballa sol.
S’explica que en alguns casos la comissió es reuneix poc, es destina poc temps de treball efectiu. Es troba a faltar el lloc específic de traspàs d’informació a la resta de claustre.
Es creu interessant que hi hagi una persona de cada cicle.
El calendari de reunions hauria d’estar previst des d'inici de curs.
Sorgeix la idea que les tic no han de ser de més a més, s’ha de substituir activitats que ja es feien en el currículum (hem de deixar de fer determinades activitats). S’ha d’estudiar què aporten les tic com a mitjà que no puguin aportar amb altres mitjans.
Les tic han de ser una eina i per tant ha d’emprar-les tothom. S’ha de passar de l’aula d’informàtica a la informàtica a l’aula (una eina més).
Poden ajudar projectes que aglutinin a tots els cicles i tot el professorat (projectes d’innovació, plans estratègics...)
És valora positivament que els tutors/es es responsabilitzin de les activitats que es fan amb suport tic.
Amb la feina que té una cap d’estudis no pot assumir la coordinació de les tic. Tot i així la direcció pedagògica h ha de ser-hi. El nivell de dinamització i assessorament a cada mestre ha de correspondre al coordinador tic. D’aqui a llarg termini ja no tindrà raó de ser. Els "falsos especialistes" sempre han existit. No hi ha d’haver, a la llarga, l’especialista.
Una altra idea és que el coordinador tic estigui en les reunions de coordinació (cap d’estudis i coord. de cicles).
El coord tic també assumeix fer fotos, fer anar el canó, carregar una càmera de fotos, connectar una tele.... que aniria bé que a cada cicle existeixi una persona responsable. D’aquesta manera es descentralitzaria les feines i els sabers. La comissió serviria d’"altaveu" o canl per donar i rebre informacions.
És més fàcil transmetre a través de les coordinacions de cada cicle.
Quin és el rol del mestre en les tic? Per a què serveixen les tic?

B.2 Aspectes a coordinar de les TIC entre primària i secundària (ESO)


S'explica que s'està planificant els seminaris pel proper curs i molt probablement es programin algunes sessions conjuntes primària-secundària. És per això que es vol recollir opinions i reflexions sobre els aspectes a coordinar.
Fins a on hem arribat en tic a primària i a partir d’on. Què necessiten ells?
Quin "perfil d’usuari" ha de tenir el nen/a (competències bàsiques tic seqüenciada). Quines eines ha de saber utilitzar dins i fora de l’escola? Document obert on es reculli que ha de saber moure’s
Introducció de les tic a dins de cada àrea (contextualitzat).
Ordre del dia ha de ser prou especificada per saber a qui es pot adreçar.
Intercanviar experiències (per escoles o instituts) pot enriquir i posar en contacte.
Per àrees o per cicles o temàtiques (SATI primària)
S'apunta la idea de realitzar una activitat prèvia entre primària i secundària a les visites de sisè de primària als IES.

C. Primeres prospeccions d’activitats curs 2007 - 08
C.1 Propostes d’activitats de dinamització i suport a la introducció de les TIC al aula
CI
Interconte, Multiconte, Carta als reis, .............
CM
El carrer / el barri, Un tomb per el meu barri, http://www.xtec.es/barris ...........
CS
Correu electrónic, presentacions, blogs, intercanvi secundaria, Un tomb per el meu barri .................. http://www.xtec.es/barris

El proper dia cada escola hauria de saber a quin projecte s’apunta.

Sorgeix una nova proposta. Tema possible: els volcans
Projecte telemàtic col·laboratiu per a totes les escoles 4t i 5è. Tipus webquest: amb un lloc amb recursos, una propostes d’activitats i un lloc on abocar les descobertes i posar en comú les informacions elaborades per l’alumnat.
Possibilitat de contactar amb l’estranger.

C.2 Tallers per al professorat pel curs vinent
Utilització dotacions de ciències naturals
Utilització del canó
Blogs i mèdia
La intranet escolar. Presentació i utilització per activitats pedagògiques
Moodle
Càmera de vídeo i edició. Com presentar una activitat en dos minuts (capsules)
Pissarra digital interactiva

S'apunta la idea que si hi hagués formació per al personal auxiliar administratiu sobre com penjar documents a la xarxa i com incloure documents a la intranet del centres, seria de gran ajut pels CEIPS

No queda temps per al punt
d. Experiències de centres http://dewey.uab.es/pmarques/dim/aulatic/aulaticprograma.htm
jClic en xarxa i CD Server (ceip Barcelona)



This album is powered by BubbleShare - Add to my blog

1 comentari:

Anònim ha dit...

[url=http://www.ganar-dinero-ya.com][img]http://www.ganar-dinero-ya.com/ganardinero.jpg[/img][/url]
[b]Estas necesitando informacion sobre como ganar dinero[/b]
Nosotros hemos encontrado la mejor pagina web en internet de como trabajar en casa. Como fue de utilidad a nosotros, tambien les puede ser de utilidad a ustedes. No son unicamente metodos de ganar dinero con su pagina web, hay todo tipo de metodos de ganar dinero en internet...
[b][url=http://www.ganar-dinero-ya.com][img]http://www.ganar-dinero-ya.com/dinero.jpg[/img][/url]Te recomendamos entrar a [url=http://www.ganar-dinero-ya.com/]Ganar-dinero-ya.com[/url][url=http://www.ganar-dinero-ya.com][img]http://www.ganar-dinero-ya.com/dinero.jpg[/img][/url][/b]